1.
FASE D'ACOLLIDA:
Es realitza el treball d'hàbits. Es va a la sala de psicomotricitat es treuen el calçat i s'asseuen al lloc acordat a treure's els mitjons. A continuació es conversa amb els infants i es presenta la sessió.
2.
FASE D’ACTIVITAT MOTRIU I JOC:
Es realitza el treball centrat en el cos, el moviment i la creativitat.
TIPUS
DE JOC:
1-
Jocs o activitats sensoriomotores
Mitjançant
diferents desplaçaments i manipulació d’objectes: caminar,
córrer, saltar, grimpar, arrossegar-se, agafar i llançar objectes…
Es
potencia la conquesta i el domini de l’espai i de l’alçada,
l’adaptació a la distància i a la velocitat, l’adaptació a
diferents superfícies i materials...
S’afavoreix
el reconeixement de les pròpies possibilitats, limitacions,
competències, dificultats, inhibicions...
2-
Jocs simbòlics
És
el tipus de joc en què l’infant representa escenes o situacions
reals o fictícies i vivències personals. Es caracteritza per la
utilització de símbols que representen els objectes que són
habituals en aquestes situacions.
Manifesten
els seus interessos, fantasies i vivències emocionals (pors,
angoixes, ràbia, goig...) i les tracten o reelaboren en el curs del
joc de forma simbòlica.
Són
jocs que asseguren l’infant pel que fa a l’afectivitat i les
emocions i afavoreixen la comunicació.
3-
Jocs de construcció
L’infant
pot fer estructures amb diferents materials.
Aquestes
construccions es poden donar durant el joc sensoriomotor i el joc
simbòlic. L’infant crea el seu escenari de joc implicant-s’hi
emocionalment i corporalment.
Poden
ser activitats de manipulació amb materials grans i petits: blocs
d’escuma, fustes, bastons, totxanes de plàstic, material de
reciclatge (taps, pots, capses...).
Afavoreixen
el desenvolupament de la percepció espaciotemporal, l’ordre, la
simetria, la creativitat i l’enginy.
3.
FASE DE REPRESENTACIÓ:
És el moment de distanciament emocional del que s’ha viscut a la fase d’activitat motriu i joc.
L’infant
interioritza l’acció motriu, els sentiments i les vivències,
l’espai i el temps mitjançant diferents llenguatges. S'utilitzarà
l'expressió oral, el dibuix, les fustes de construcció i el
modelatge per afavorir la representació dels infants.
4.
FASE DE COMIAT:
Es recull el material que ha quedat a la sala, es treuen els mitjos i es posen el calçat, es torna a l'aula i s'acomiaden del psicomotricista.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada