Estructura de la sessió



1. FASE D'ACOLLIDA:

Es realitza el treball d'hàbits. Es va a la sala de psicomotricitat es treuen el calçat i s'asseuen al lloc acordat a treure's els mitjons. A continuació es conversa amb els infants i es presenta la sessió.



2. FASE D’ACTIVITAT MOTRIU I JOC:

Es realitza el treball centrat en el cos, el moviment i la creativitat.

TIPUS DE JOC:

1- Jocs o activitats sensoriomotores
Mitjançant diferents desplaçaments i manipulació d’objectes: caminar, córrer, saltar, grimpar, arrossegar-se, agafar i llançar objectes…
Es potencia la conquesta i el domini de l’espai i de l’alçada, l’adaptació a la distància i a la velocitat, l’adaptació a diferents superfícies i materials...
S’afavoreix el reconeixement de les pròpies possibilitats, limitacions, competències, dificultats, inhibicions...

2- Jocs simbòlics
És el tipus de joc en què l’infant representa escenes o situacions reals o fictícies i vivències personals. Es caracteritza per la utilització de símbols que representen els objectes que són habituals en aquestes situacions.
Manifesten els seus interessos, fantasies i vivències emocionals (pors, angoixes, ràbia, goig...) i les tracten o reelaboren en el curs del joc de forma simbòlica.
Són jocs que asseguren l’infant pel que fa a l’afectivitat i les emocions i afavoreixen la comunicació.

3- Jocs de construcció
L’infant pot fer estructures amb diferents materials.
Aquestes construccions es poden donar durant el joc sensoriomotor i el joc simbòlic. L’infant crea el seu escenari de joc implicant-s’hi emocionalment i corporalment.
Poden ser activitats de manipulació amb materials grans i petits: blocs d’escuma, fustes, bastons, totxanes de plàstic, material de reciclatge (taps, pots, capses...).
Afavoreixen el desenvolupament de la percepció espaciotemporal, l’ordre, la simetria, la creativitat i l’enginy.



3. FASE DE REPRESENTACIÓ:

És el moment de distanciament emocional del que s’ha viscut a la fase d’activitat motriu i joc.
L’infant interioritza l’acció motriu, els sentiments i les vivències, l’espai i el temps mitjançant diferents llenguatges. S'utilitzarà l'expressió oral, el dibuix, les fustes de construcció i el modelatge per afavorir la representació dels infants.


4. FASE DE COMIAT:

Es recull el material que ha quedat a la sala, es treuen els mitjos i es posen el calçat, es torna a l'aula i s'acomiaden del psicomotricista.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada