Avaluació


Què avaluem?
S'han d'avaluar tots els aspectes relacionats amb la nostra tasca docent: disseny i desenvolupament de cada unitat didàctica, organització de l'aula, recursos, intervencions, actitud, coordinació amb els tutors i altres professionals.

A qui avaluem?
És molt convenient no només avaluar l’alumnat sinó també els aspectes referents a la nostra tasca docent per tal de revisar la nostra tasca educativa.
Són interessants, a més de les autoavaluacions, les valoracions d’altres professionals per després poder discutir, dialogar, debatre i analitzar la nostra tasca educativa de forma conjunta i global amb les diferents opinions de cada professional.

Quan avaluem?
Avaluem al llarg de tot el curs i per tant es tracta d’un procés continu i global. Cal diferenciar tres moments amb unes funcions ben definides:
  • Avaluació Inicial: Al inici del procés, amb les funcions de comprovar quins objectius té adquirits cada alumne i conèixer els coneixements previs que té assolits.
  • Avaluació Continua: Al llarg del curs, realitzant observacions individualitzades en determinats moments.
  • Avaluació Sumativa: Al final del procés, prenent com a referent els objectius didàctics de les unitats i els criteris d’avaluació. Ens permet determinar el grau d’assoliment dels coneixements, tant de fets com de procediments proposats a l’inici del procés.

Com avaluem?
Fer-nos aquesta pregunta evidencia la nostra disposició a atendre la diversitat, a flexibilitzar les estratègies per tal que l’alumnat pugui desenvolupar les seves capacitats.
Estratègies usades per realitzar l’avaluació dels alumnes:
  • L’observació sistematitzada amb graelles
  • Gravacions amb càmera de video


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada