Què
avaluem?
S'han
d'avaluar tots els aspectes relacionats amb la nostra tasca docent:
disseny i desenvolupament de cada unitat didàctica, organització de
l'aula, recursos, intervencions, actitud, coordinació amb els tutors
i altres professionals.
A
qui avaluem?
És
molt convenient no només avaluar l’alumnat sinó també els
aspectes referents a la nostra tasca docent per tal de revisar la
nostra tasca educativa.
Són
interessants, a més de les autoavaluacions, les valoracions d’altres
professionals per després poder discutir, dialogar, debatre i
analitzar la nostra tasca educativa de forma conjunta i global amb
les diferents opinions de cada professional.
Quan
avaluem?
Avaluem
al llarg de tot el curs i per tant es tracta d’un procés continu i
global. Cal diferenciar tres moments amb unes funcions ben definides:
- Avaluació Inicial: Al inici del procés, amb les funcions de comprovar quins objectius té adquirits cada alumne i conèixer els coneixements previs que té assolits.
- Avaluació Continua: Al llarg del curs, realitzant observacions individualitzades en determinats moments.
- Avaluació Sumativa: Al final del procés, prenent com a referent els objectius didàctics de les unitats i els criteris d’avaluació. Ens permet determinar el grau d’assoliment dels coneixements, tant de fets com de procediments proposats a l’inici del procés.
Com
avaluem?
Fer-nos
aquesta pregunta evidencia la nostra disposició a atendre la
diversitat, a flexibilitzar les estratègies per tal que l’alumnat
pugui desenvolupar les seves capacitats.
Estratègies
usades per realitzar l’avaluació dels alumnes:
- L’observació sistematitzada amb graelles
- Gravacions amb càmera de video
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada