La sala de
psicomotricitat ha de ser suficientment amplia perquè es puguin
moure còmodament però que les seves dimensions tampoc siguin
exagerades perquè es podrien sentir perduts.
El terra ha de
permetre que puguin anar descalços i les parets han d'estar pintades
d'un color clar, sense un excés de decoració que cridi l'atenció.
Per garantir la
seguretat els elements potencialment perillosos (llums, radiadors...)
han d'estar protegits.
La
climatització ha de ser bona, perquè quan realitzin exercicis
actius no tinguin excés de calor i quan estiguin quiets no passin
fred.
En una paret i
ha d'haver un mirall i en una altre una pissarra. També és
necessari un armari pel material, espatlleres per realitzar exercicis
d'exploració de l'espai vertical i bancs suecs que afavoreixen
exercicis de salt i equilibri.
Aucouturier
proposa la creació de 3 espais dins la sala, l'espai sensoriomotriu,
l'espai simbòlic i l'espai per les representacions.
En l'espai
sensoriomotriu es realitzen activitats sensoriomotores com trepar,
caure, saltar, rodar, girar, etc. Prenen consciència de les seves
possibilitats de moviment i adquireixen diferents habilitats. En
aquest espai estan situades les espatlleres, matalassos, mòduls
d'espuma, etc.
En l'espai
simbòlic es potencia l'expressió i la creativitat. En aquest espai
estan els mòduls d'espuma, les teles, etc.
En l'espai de
representacions les propostes i els materials faciliten el treball
cognitiu i la representació. L'objectiu és passar de la vivència
emocional a la representació cognitiva. En aquest espai trobem blocs
de fusta, papers, llapis de colors, etc.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada